• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering, vad händer med skulder under inledande?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jasså? Ringde fogden idag, de svarade att det är från fall till fall och inget man kan uttala sig om generellt. Därav min fråga. För antar att polisen ringer till dem och kollar? Så det hela verkar vara otydligt om vad som sker.
Under inledande så har du inte något skuldsaldo som genererar utmätning så nej.
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Jag blev stoppad när jag hade inledande, två gånger. Min fru ägde bilen jag körde, hon har inget körkort. Poliserna som stoppade mig sa det klassiska "körkort och får vi be om lite luft?" & "var har du varit och vart ska du? Jag fick köra vidare.

Andra gången under inledande mötte jag polisen kanske femtio minuter hemifrån, dom vände om och körde bakom mig, svängde in på parkeringen hemma hos oss. Ut klev dom några stycken och frågade - är det din bil? Var har du varit? Jag sa att, nej det är inte min bil, det är min fru´s bil och jag har varit på jobb, jag bor här, jag ska sova nu.

Två månader efter beslut om skuldsanering bytte vi in den bilen och köpte en ny bil för 100 000 kr som då hade gått 4000 mil. Jag har blivit stoppad efter att jag fått beslut om skuldsanering med bilen som är värd 100 000 kr och polisen har inte gjort något. Har också blivit stoppad när dom hade en kontroll ihop med KF och stoppade bilar. KF tog inte bilen då heller. Dom stod där med sin dator och slog på mitt personnummer och såg min skuldsanering och bara "kör försiktigt, ha en trevlig dag".
Vad fan gör du för att bli stoppad så ofta?
Jag kör bil varje dag 7-8 mil t/r och inte blivit stoppad på säkert 10 år :facejoy::facejoy:
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Vad fan gör du för att bli stoppad så ofta?
Jag kör bil varje dag 7-8 mil t/r och inte blivit stoppad på säkert 10 år :facejoy::facejoy:
Svaret står i början, en bil med en ägare utan körkort, potentiellt olovlig körning om det är ägaren som är förare.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Vad fan gör du för att bli stoppad så ofta?
Jag kör bil varje dag 7-8 mil t/r och inte blivit stoppad på säkert 10 år :facejoy::facejoy:

Jag körde frugans bil, hon stod på bilen och har inget körkort. När polisen gör slagning på reg.numret så tror dom att bilen är stulen eller att hon kör, olovlig körning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp